Borulnak a hajók és törnek a baumok, de így is megdőlt a rekord a Kékszalagon!

2025. július 10. 14:15

A Fifty-Fifty ért elsőként célba, és több mint fél órával megdöntötte a saját korábbi csúcsát.

2025. július 10. 14:15
null

Saját korábbi rekordját megdöntve, 4:25 órán belüli idővel a Józsa Márton kormányozta MLS Raiffeisen Fifty-Fifty ért elsőként célba az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj vitorlásversenyen csütörtökön Balatonfüreden.

A Fifty-Fifty – egy kétárbocos magyar fejlesztésű katamarán – a saját maga által 2023-ban felállított 5 óra 3 perc 56 másodperces rekordot döntötte meg.

A győztes hajó legénységének tagjai: 

  • Józsa Márton kormányos,
  • Goszleth Marcell,
  • Németh Áron,
  • Adorján Csaba,
  • Bagyó Áron,
  • Józsa-Kovács Attila,
  • Erőss Loránd János,
  • Illésy Márton
  • és Kaszó Márk.

 

Második helyezett lett a Vándor Róbert kormányozta Sailing Team RSM Hungary 4 óra 34 perces idővel, míg a harmadik helyen a Virág Flóra vezette Team Kaáli 4 óra 46 perc alatt ért célba. Mindhárom dobogós eredménye jobb a korábbi rekordnál.

A Balaton nyugati medencéjében még izgalmas volt a verseny, Tihany után azonban meglódult a Fifty-Fifty. A győztes gyakorlatilag rajt-cél győzelmet aratva, minden pályajelet elsőként kerülve teljesítette az 57. Kékszalagot.

A győztes hajó kormányosa, Józsa Márton a befutást követően a füredi mólón úgy nyilatkozott: élvezték a verseny minden percét, annak ellenére, hogy voltak izgalmas pillanatok. „Ahogy tudtuk, nyomtuk” – mondta.

„Még egy kicsi azért van benne” – vélekedett Józsa Márton, jelezve, hogy tíz percet még lehet javítani ezen az eredményen, majd gratulált a két másik dobogósnak.

A második helyezett hajót vezető Vándor Róbert azt mondta: próbálták átírni a fizika törvényeit, de a kétárbocos hajóval szemben ez is kevés volt. Kemény fizikai igénybevétel a Kékszalag, és folyamatos koncentráció kell – fűzte hozzá.

A harmadik helyezett katamarán kormányosa, Virág Flóra bevallotta, ezzel a hajóval még nem mentek ilyen szélben. Siófoknál volt a legnehezebb dolguk, valamint Szigligetnél, ahol elkapta a hajót egy zápor – jegyezte meg.

Az idei Kékszalagon 479 hajó állt rajthoz, ám a viharos időjárásban többen – köztük Litkey Farkas a Process Solutions-szal, a Petrányi Zoltán az Audax Djangoval, Váradi Szabó János a Team Suzukival, és Király Zsolt a Sponsor Wanteddal – technikai problémák miatt feladni kényszerültek a versenyt.


A szervezők közölték: továbbra is kitartóan erős szél fúj a Balatonon, – a tavat elérte az északnyugatról érkező záporos vonal, amelyből viharos széllökések is kialakulhatnak – így az egész mezőny gyorsan halad, a többség már átjutott a Tihanyi-szoroson és a nyugati medencében halad a keszthelyi bója felé.

A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, a hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út vár. A balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a Tihanyi-szoros érintésével haladnak, majd Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre.

Legtöbbször, tizenháromszor Litkey Farkas győzött a Kékszalagon.

(MTI)

Nyitókép: Facebook / Kékszalag

 

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
2025. július 10. 15:34 Szerkesztve
Nem értek hozzá de nem boom ami eltört? (A vitorlázást csak gyerekkori Dékány András regény olvasmányaimból ismerem.)
gullwing
2025. július 10. 15:16
És mi lett volna ha nem reffelve teljesítik a teljes távot! 👍👍👍👍
Agricola
2025. július 10. 14:37
Elképesztő: a 155 kilométeres távot 4:25 órán belüli idővel teljesítették!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!